בולגריה ממשיכה למשוך את עניינם של משקיעים זרים בזכות מערכת המס היציבה והתחרותית שלה. המיקום האסטרטגי באיחוד האירופי, שיעורי המס הנמוכים והאפשרות לבעלות זרה של 100% הופכים את המדינה ליעד מועדף להרחבת עסקים. במאמר זה נבחן את ההיבטים החשובים ביותר של מסי עסקים בבולגריה שכל יזם זר צריך לזכור.
סקירה של מערכת המס הבולגרית
מערכת המס הבולגרית פשוטה יחסית. החוקים העיקריים המסדירים את מיסוי העסקים הם:
אחד ההיבטים האטרקטיביים ביותר של הסביבה העסקית בבולגריה הוא מס החברות האחיד של 10%, החל על רווחי כל הישויות המשפטיות, ללא קשר לגודלן או למוצא הבעלים. המס מחושב על הרווח החייב, שהוא ההכנסות בניכוי ההוצאות המותרות.
מודל זה נוח במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים, כולל סטארט-אפים של משקיעים זרים.
קבוצות רב-לאומיות גדולות המתכננות להרחיב את פעילותן לבולגריה צריכות לדעת שבולגריה כבר מחילה את כללי האיחוד האירופי בדבר מס מינימום גלובלי, כלומר, באופן כללי, חברות שהן חלק מקבוצה רב-לאומית עם מחזור מאוחד של יותר מ-750 מיליון אירו ממוסות במס חברות של 15% במקום 10%.
דיבידנדים המחולקים לישות משפטית מהאיחוד האירופי פטורים ממס דיבידנד בבולגריה. כאשר הרווח מחולק כדיבידנד לבעלים (יחידים), חל מס דיבידנד של 5%. אם הבעלים הוא יחיד זר, ברוב המקרים הוא יוכל לקזז את המס של 5% ששולם בבולגריה ממס הדיבידנד המקומי.
אם לעסק שלכם בבולגריה יש מחזור חייב במס של יותר מ-€51,130 בשנה קלנדרית (נספר מ-1 בינואר), עליו להגיש בקשה לרישום למע״מ בתוך 7 ימים מחציית הסף. עסקים מתחת לסף יכולים גם להירשם מרצון. קראו עוד על התהליך בעמוד רישום למע״מ שלנו. השיעור הרגיל הוא 20%, ולשירותים ולסחורות מסוימים חלים שיעורים מופחתים (למשל 9% ללינה במלונות).
לחברות זרות המספקות שירותים או מוכרות סחורות בשוק הבולגרי קיימים כללים מיוחדים למכירות מרחוק ולחיוב הפוך.
בולגריה חתמה על אמנות למניעת כפל מס עם יותר מ-70 מדינות. אמנות אלה מספקות:
זהו גורם מפתח באופטימיזציה של מבנים עסקיים בינלאומיים.
בבולגריה אין הגבלות על בעלות זרה של 100%. יחידים וישויות משפטיות זרים יכולים להקים ולהחזיק חברות בחופשיות, כולל הצורה הפופולרית ביותר – חברה בערבון מוגבל (ООД/ЕООД). ראו איך זה עובד בעמוד רישום חברה שלנו.
נבחן דוגמה: חברת IT גרמנית מחליטה להקים חברת בת בבולגריה שמבצעת עבודה עבור החברה הגרמנית. היא מקימה חברה בערבון מוגבל עם בעל מניות יחיד (ЕООД) עם הון של €1 – המינימום מאז 1 בינואר 2026, שוכרת משרד הנהלת חשבונות ומגישה בקשה לרישום למע״מ.
התוצאה: מבנה מס יעיל עם נטל מס כולל נמוך.
אם אתם שוקלים להרחיב את העסק שלכם לבולגריה, Fiscala כאן כדי לתמוך בכם עם ייעוץ מס והנהלת חשבונות מלא:
צרו איתנו קשר עוד היום ובנו את העסק המצליח שלכם בבולגריה בביטחון ובשקט נפשי!
מקורות: חוק מס ערך מוסף (ЗДДС), סעיף 96(1); הסוכנות הלאומית להכנסות (НАП), רישום למע״מ; חוק המסחר (ТЗ), סעיף 117(1); חוק מס הכנסה על חברות (ЗКПО), סעיפים 20 ו-200(1).
6 אוקטובר 2026
רישום למע״מ לפי סעיף 97א בבולגריה 2026
6 אוקטובר 2026
החלפת רואה חשבון בבולגריה (2026): רשימת בדיקה
6 אוקטובר 2026
חברה בע״מ (ЕООД) או עוסק יחיד (ЕТ) בבולגריה 2026: השוואת מס
6 אוקטובר 2026
חברה רדומה בבולגריה 2026: הצהרה על היעדר פעילות
6 אוקטובר 2026
דוח מס חברות שנתי בבולגריה 2026: מדריך לסעיף 92
17 ספטמבר 2025
חברה עם הון משתנה בבולגריה – יתרונות ונוחות לעסקיםהישארו מעודכנים בחדשות Fiscala