Η Βουλγαρία συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών με το σταθερό και ανταγωνιστικό φορολογικό της σύστημα. Η στρατηγική θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι χαμηλοί φορολογικοί συντελεστές και η δυνατότητα 100% ξένης ιδιοκτησίας καθιστούν τη χώρα προτιμώμενο προορισμό για επιχειρηματική επέκταση. Σε αυτό το άρθρο εξετάζουμε τις σημαντικότερες πτυχές της φορολογίας επιχειρήσεων στη Βουλγαρία που κάθε ξένος επιχειρηματίας πρέπει να έχει υπόψη του.
Επισκόπηση του βουλγαρικού φορολογικού συστήματος
Το βουλγαρικό φορολογικό σύστημα είναι σχετικά απλό. Οι κύριοι νόμοι που διέπουν τη φορολόγηση των επιχειρήσεων είναι:
Ένα από τα πιο ελκυστικά χαρακτηριστικά του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη Βουλγαρία είναι ο ενιαίος φόρος εταιρειών 10%, ο οποίος εφαρμόζεται στα κέρδη όλων των νομικών προσώπων, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή την προέλευση του ιδιοκτήτη. Ο φόρος υπολογίζεται επί του φορολογητέου κέρδους, δηλαδή των εσόδων μείον τα εκπιπτόμενα έξοδα.
Το μοντέλο αυτό είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των νεοφυών επιχειρήσεων ξένων επενδυτών.
Οι μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι που σχεδιάζουν να επεκταθούν στη Βουλγαρία πρέπει να γνωρίζουν ότι η Βουλγαρία εφαρμόζει ήδη τους κανόνες της ΕΕ για τον ελάχιστο παγκόσμιο φόρο, δηλαδή, σε γενικές γραμμές, οι εταιρείες που ανήκουν σε πολυεθνικό όμιλο με ενοποιημένο κύκλο εργασιών άνω των 750 εκατ. ευρώ φορολογούνται με φόρο εταιρειών 15% αντί για 10%.
Τα μερίσματα που διανέμονται σε νομικό πρόσωπο της ΕΕ απαλλάσσονται από τον φόρο μερισμάτων στη Βουλγαρία. Όταν το κέρδος διανέμεται ως μέρισμα στους ιδιοκτήτες (φυσικά πρόσωπα), εφαρμόζεται φόρος μερισμάτων 5%. Αν ο ιδιοκτήτης είναι αλλοδαπό φυσικό πρόσωπο, στις περισσότερες περιπτώσεις θα μπορεί να εκπέσει τον φόρο 5% που καταβλήθηκε στη Βουλγαρία από τον φόρο μερισμάτων της χώρας του.
Αν η επιχείρησή σας στη Βουλγαρία έχει φορολογητέο κύκλο εργασιών άνω των 51.130 € σε ένα ημερολογιακό έτος (από την 1η Ιανουαρίου), πρέπει να υποβάλει αίτηση εγγραφής στο μητρώο ΦΠΑ εντός 7 ημερών από την υπέρβαση του ορίου. Οι επιχειρήσεις κάτω από το όριο μπορούν επίσης να εγγραφούν προαιρετικά. Διαβάστε περισσότερα για τη διαδικασία στη σελίδα μας για την εγγραφή στο μητρώο ΦΠΑ. Ο κανονικός συντελεστής είναι 20%, ενώ για ορισμένες υπηρεσίες και αγαθά ισχύουν μειωμένοι συντελεστές (π.χ. 9% για ξενοδοχειακή διαμονή).
Για τις αλλοδαπές εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες ή πωλούν αγαθά στη βουλγαρική αγορά ισχύουν ειδικοί κανόνες για τις πωλήσεις εξ αποστάσεως και την αντιστροφή της επιβάρυνσης (reverse charge).
Η Βουλγαρία έχει συνάψει συμβάσεις αποφυγής διπλής φορολογίας (ΣΑΔΦ) με περισσότερες από 70 χώρες. Οι συμβάσεις αυτές προβλέπουν:
Αυτό αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη βελτιστοποίηση διεθνών επιχειρηματικών δομών.
Στη Βουλγαρία δεν υπάρχουν περιορισμοί για 100% ξένη ιδιοκτησία. Αλλοδαπά φυσικά και νομικά πρόσωπα μπορούν ελεύθερα να ιδρύουν και να κατέχουν εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της πιο δημοφιλούς μορφής – της εταιρείας περιορισμένης ευθύνης (ООД). Δείτε πώς λειτουργεί στη σελίδα μας για τη σύσταση εταιρείας.
Ας δούμε ένα παράδειγμα: Μια γερμανική εταιρεία πληροφορικής αποφασίζει να ιδρύσει θυγατρική στη Βουλγαρία, η οποία θα εκτελεί εργασίες για τη γερμανική εταιρεία. Ιδρύει μονοπρόσωπη εταιρεία περιορισμένης ευθύνης (ЕООД) με κεφάλαιο 1 € – το ελάχιστο από την 1η Ιανουαρίου 2026 –, αναθέτει τη λογιστική σε λογιστικό γραφείο και υποβάλλει αίτηση εγγραφής στο μητρώο ΦΠΑ.
Το αποτέλεσμα: μια αποδοτική φορολογική δομή με χαμηλή συνολική φορολογική επιβάρυνση.
Αν σκέφτεστε να επεκτείνετε την επιχείρησή σας στη Βουλγαρία, η Fiscala είναι εδώ για να σας υποστηρίξει με πλήρεις φορολογικές και λογιστικές συμβουλές:
Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα και χτίστε την επιτυχημένη επιχείρησή σας στη Βουλγαρία με σιγουριά και ηρεμία!
Πηγές: Νόμος για τον ΦΠΑ (ЗДДС), άρθρο 96(1)· НАП, εγγραφή στο μητρώο ΦΠΑ· Εμπορικός Νόμος (ТЗ), άρθρο 117(1)· Νόμος για τη Φορολογία Εισοδήματος Νομικών Προσώπων (ЗКПО), άρθρα 20 και 200(1).
6 Οκτωβρίου 2026
Εγγραφή στο ΦΠΑ βάσει άρθρου 97α στη Βουλγαρία 2026
6 Οκτωβρίου 2026
Αλλαγή λογιστή στη Βουλγαρία (2026): λίστα ελέγχου
6 Οκτωβρίου 2026
ЕООД ή ατομικός έμπορος (ЕТ) στη Βουλγαρία 2026: φόροι
6 Οκτωβρίου 2026
Αδρανής εταιρεία στη Βουλγαρία 2026: δήλωση αδράνειας
6 Οκτωβρίου 2026
Ετήσια δήλωση φόρου εταιρειών Βουλγαρία 2026: άρθρο 92
17 Σεπτεμβρίου 2025
Εταιρεία μεταβλητού κεφαλαίου στη Βουλγαρία (ДПК): πλεονεκτήματαΜείνετε ενημερωμένοι για τα νέα της Fiscala