Bulgaristan'da azami sigortaya esas gelir 31 Temmuz 2026'ya kadar 2.111,64 €, 1 Ağustos'tan 2.300 €. İşverene ve çalışana maliyeti, 2025 değişikliğiyle.
Bulgaristan'da aylık azami sigortaya esas gelir, 2026 Devlet Sosyal Sigorta Bütçesi Kanunu uyarınca 1 Ocak – 31 Temmuz 2026 arasında 2.111,64 €, 1 Ağustos 2026'dan itibaren ise 2.300 € olarak belirlenmiştir. Maaşın bu tutarı aşan kısmı için sosyal güvenlik ve sağlık sigortası primi ödenmez; gelir vergisi ise maaşın tamamı üzerinden ödenmeye devam eder. Prim oranlarının kendisi 2026'da değişmedi: çalışanlar %13,78, işverenler ise %18,52 artı %0,4–1,1 iş kazası sigortası öder.
3.000 € brüt maaşta maliyeti (iş kazası oranı %0,4):
2.111,64 €'ya kadar olan maaşlar bu değişiklikten etkilenmez. Herhangi bir maaşı 2026 maaş hesaplayıcımızla hesaplayın veya tüm tarihleri 2026 vergi takviminde görün.
Kaynaklar: Ulusal Sigorta Enstitüsü (НОИ), 1 Ağustos 2026'dan itibaren sigortaya esas gelir; Ulusal Gelir İdaresi (НАП), 2026 prim oranları. 5 Ekim 2026'da güncellenmiştir.
Az önce okuduklarınızla ilgili araçlar ve sayfalar.
6 Ekim 2026
Bulgaristan'da 97a Maddesine Göre KDV Kaydı 2026Fiscala haberlerinden haberdar olun